Ifjúsági Üzleti Program 2014.

Az Ifjúsági Üzleti Program több mint tíz éves múltra visszatekintő programjai a 2014-es évben is meghirdetésre kerülnek. Az idei évben két helyszínen 150-200 középiskolás (döntően tizenegyedikes) diák számára biztosítunk lehetőséget, hogy egy-egy hét alatt elsajátítsa a gazdasági és üzleti világ működésének alapvetéseit, játszva tanuljon, és közben fejlessze kommunikációs, valamint problémamegoldó készségét, vállalkozói attitűdjét. Mindeközben pedig egy életre szóló élménnyel gazdagodjon. A 2014-es évben az előző évekhez hasonlóan az Üzleti tervezés mellett indítunk nyári programot Marketing, illetve Média és Kommunikáció témában is!

HIVATKOZZ A MEGJEGYZÉS ROVATBAN A KÖLYÖKBIRODALOM-RA ÉS 5.000.- FT KEDVEZMÉNYT KAPSZ!

 

A program célja

·         naprakész vállalkozói, pénzügyi, vezetési ismeretek átadása, a projektszemlélet erősítése

·         probléma- és feladatmegoldó készség javítása

·         prezentációs készségek fejlesztése

·         csapatépítés jó hangulatban

·         csapatmunka elősegítése

·         résztvevők közötti kapcsolatok kialakítása

·         hatékony, sikeres viselkedési / kommunikációs technikák megtanítása

·         etikus üzleti magatartás erősítése

szülőföldön való érvényesülés elősegítés

 

Az Ifjúsági Üzleti Program – Magyarországon, 2014-ben

2014-ben egy 1 hetes, bentlakásos tábor formájában kerül meghirdetésre az Ifjúsági Üzleti Program, 40-50 résztvevő számára.

·         Időpont: 2014. július 14.-19.

·         Helyszín: Tatabánya, Edutus főiskola kampusza

·         Meghirdetett szakmai modulok:

o   Üzleti tervezés

o   Marketing

o   Média és kommunikáció

·         Tervezett létszám: modulonként maximum 20-30 fő

A programra való jelentkezéshez a regisztrációs díj (április 15-e előtti jelentkezés esetében 15e Ft; Május 15-e előtti jelentkezés esetében 20e Ft; Május 15-e utáni jelentkezés esetében 25e Ft) első részletének befizetése, és szülői beleegyezés szükséges. A regisztrációs díj tartalmazza a diákok szállását, napi 3x-i étkezését, a tanulást segítő oktatási anyagokat, nyomtatványokat, tábori pólót és természetesen az oktatási programon történő részvételt is.



 

Szakmai modulok ismertetése

 

Üzleti tervezés

A hét során az üzleti tervezés szakmai moduljának 30-40 résztvevőjét négy 7-10 fős csoportra osztjuk. Az egyes csapatok feladata, hogy a hét elején kitaláljanak egy minden tag számára elfogadható, kreatív és megvalósítható üzleti ötletet, utána a hét hátralévő részében az ötletet kidolgozva egy üzleti tervet készítsenek. A hét során a diákok délelőttönként előadásokon délutánonként műhelymunkákon (csoportonként) kapnak segítséget a feladatuk minél sikeresebb elvégzéséhez. A hét szakmai programjának zárásaként a négy csapat szombaton, komoly szakmai zsűri előtt, egy üzleti terv verseny keretében prezentálja a hétfő és péntek között elkészített üzleti tervet, amit a prezentáció után a zsűri és a közönség kérdéseire válaszolva meg is védenek.

Marketing

A marketing modul során a jelentkező diákoknak (kb. 30-40 fő) négy csoportra osztva egy termékbevezetés – amely lehet egy teljesen új termék, vagy egy létező termék újragondolt változata – marketing tervét kell elkészíteniük. A terv témájául szolgáló termék vagy szolgáltatás tényleges kialakítása is részét képezi a feladatnak, de ehhez támpontokat is fogunk nyújtani. A csapatok a hét során előadások és műhelymunkák alatt ismerkedhetnek meg a tervezés részleteivel. Délelőtt a marketing tervhez kapcsolódó szakmai előadások lesznek, majd délutánonként a tervezés egyes lépéseinek kivitelezéséhez (pl. kutatás, termékfejlesztés, árazás, kommunikáció, stb.) külön-külön kiscsoportos, vezetett műhelymunka adja meg a kereteket. A hét végére kitűzött cél a tervek kis csoportokban történő elkészítése és szombaton szakmai zsűri előtt történő prezentálása.

Média és Kommunikáció

Céljainknak, terveinknek megfelelően a média modul résztvevői a hét végére megismerkednek a nyilvánosság természetével, a különböző kommunikációs infrastruktúrák működésével, valamint elsajátíthatják az újságíráshoz, a sikeres fellépéshez, vitához szükséges alapvető ismereteket. Ennek érdekében előadások alkalmával újságírók, tanárok, kommunikációs szakemberek beszélnek majd az elméleti alapokról, délutánonként pedig műhelymunka keretében 7-10 fős állandó csoportokban nyílik lehetőség az írás-, a beszéd és a vitakészség fejlesztésére, technikai fortélyok gyakorlására. A modul célja a hét végére csoportonként egy médiatermék és egy közös prezentáció elkészítése: Ez a gyakorlatban egy a csoport által közösen választott témáról készített 6-8 oldalas írott (fényképekkel és grafikákkal színesített) magazinmelléklet, egy 3-5 perces kisfilm és az előző két munka elkészülését bemutató prezentációt jelenti!

Vélemény, hozzászólás?