Tájékoztató a kisgyerekes bérletigazolvány kiváltásához szükséges igazolás kiadásáról
A kedvezményes bérletre azok a budapesti lakcímmel rendelkező személyek jogosultak, akik gyermekgondozási segélyben (GYES), vagy gyermeknevelési támogatásban (GYET) részesülnek.
A bérlet kiváltásához szükséges a GYES, GYET folyósításáról szóló, hat hónapnál nem régebbi eredeti igazolás, vagy az ellátást megállapító határozat.
A Kincstár Budapesti és Pest Megyei Igazgatósága (a továbbiakban: Igazgatóság) adja ki az igazolást a már megállapított és folyósított ellátás esetében. Annak, aki az ellátást most igényli, az igény benyújtásával egyidejűleg igazolás kiadására nincs lehetőség. Az ellátás megállapításáról az Igazgatóság határozatot hoz. Ilyen esetben nem szükséges külön igazolás, mert a bérlet kiváltásához az ellátást megállapító eredeti határozat is felhasználható.
Az igazolást az alábbiak szerint lehet kérni az Igazgatóságtól.
Levélben postai úton:
Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Megyei Igazgatóság
Családtámogatási Iroda Ügyfélszolgálati Osztály
1430 Budapest Pf. 3.
Faxon: 1/350-2522
Telefonon: 1/349-9384
E-mailen: cstam.uszi@allamkincstar.gov.hu
Személyesen:
Magyar Államkincstár Budapesti és Pest Megyei Igazgatóság
Családtámogatási Iroda Ügyfélszolgálati Osztály
1139 Budapest, Váci út 71.
(3-as metró Árpád hídi megállója)
Ügyfélfogadási idő:
H- K: 8-15.30
Sz: 8-17.30
Cs-P: 8-12.00
Kérjük, hogy azok az ellátásban részesülők, akik levélben, faxon vagy e-mailen kérik a GYES, GYET folyósításról az igazolást, a kérelemben tüntessék fel személyi adataikat, TAJ-számukat, azt a címet, ahová az igazolást kérik, valamint azt, hogy az igazolást a kisgyerekes bérlet kiváltásához kérik.
Az igazolást a kérés beérkezésétől számított 8 napon belül postázzuk.
Forrás: allamkincstar.gov.hu